سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فایل من

نظر

بهترین مارک پودر اسپیرولینا

اسپیرولینا یک جلبک سبز-آبی است که به طور طبیعی در آب های شور و شیرین رشد می کند. این جلبک به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی شناخته شده است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

در این مقاله، به بررسی بهترین مارک های پودر اسپیرولینا در بازار ایران می پردازیم.

حقایق غذایی قرص جلبک اسپیرولینا

محصول باید عاری از  سم میکروسیستین باشد. سم میکروسیستین معمولاً توسط سیانوباکتری‌هایی که قابلیت زندگی در شرایط اسپیرولینا را دارند تولید می‌شود و بسیار خطرناک است. مزارعی که در مخازن دربسته جلبک پرورش می‌دهند، از این نظر اطمینان بیشتری دارند. محصول باید دارای استانداردهای دولتی و کارخانه‌ای باشد، اما در کشورهایی که بازرسی ضعیف است، امکان وقوع تقلب وجود دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای رنگ استخراج‌شده از جلبک اسپیرولینا استانداردهایی را در نظر گرفته است. همچنین میزان عناصر سنگین باید مطابق استانداردها باشد.

 

معیار های تشخیص بهترین مارک پودرخوراکی ،کپسول یا قرص اسپیرولینا

 

استاندارد رنگ جلبک اسپیرولینا چیست ؟

جلبک با کیفیت دارای رنگ سبز پررنگ است معمولاً میزان بالای فایکوسیانین و مواد مغذی باعث ایجاد این رنگ می شود . اما باید به دو نکته توجه داشت اول اینکه از رنگ های مصنوعی در محصول استفاده نشده باشد و همچنین اگر در مراحل بعد از برداشت ، شستشو درست انجام نشود سلول جلبک میترکد و فایکوسیانین خارج می شود که در این حالت جلبک بسیار تیره رنگ متمایل به سیاه می‌شود که تفاوت آن با حالت نرمال در بوی آن است در این حالت جلبک بوی بسیار بدی می دهد . وجود تکه های سفید رنگ در جلبک نشان دهنده کیفیت پایین جلبک و مواد کلسیمی و رسوبات همراه با جلبک می باشد همچنین رنگ سبز روشن جلبک نشانه آلودگی با جلبک دیگر و یا کیفیت بسیار پایین جلبک می باشد